RETOUREN / RUILEN

 

Zichttermijn & retourregels:

Voor VAN MISPELAAR bestellingen geldt een zichttermijn van 8 dagen vanaf de dag ná aflevering. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld.

Controleer alstublieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we jou vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden.

Ben je niet tevreden over het artikel, dan kan het geretourneerd worden. Een artikel kan geretourneerd worden:

  • binnen de zichttermijn van 8 dagen
  • als het artikel compleet, heel en onbeschadigd  is
  • in de originele staat en verpakking
  • aangetekend (handtekening voor ontvangst) via een verzender, bijvoorbeeld PostNL. Volgens de algemene voorwaarden van Thuiswinkel is dit niet verplicht, aangezien de verantwoordelijkheid van het verzenden bij u ligt. Echter is onze ervaring dat het beter is om een retourpakket aangetekend te versturen, aangezien bij PostNL (of andere verzenders) in een enkel geval een pakket kwijt kan raken. Wanneer een artikel aangetekend verstuurt wordt is verzekerd tegen het kwijtraken van pakketten en wordt een vergoeding uitgekeerd door PostNL wanneer het pakket toch onverhoopt kwijt raakt. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

Sommige artikelen kunt niet worden geretourneerd. Het gaat dan om:

  • Artikelen waarin op verzoek gegraveerd is
  • Artikelen die op speciaal verzoek gemaakt zijn
  • Artikelen die op maat gemaakt zijn
  • Artikelen die overeenkomstig  specificaties zijn aangepast

Als een artikel beschadigd is of gedragen, zijn wij genoodzaakt  hiervoor kosten in rekening te brengen (proberen van de artikelen mag natuurlijk wel). Ook bij een sterke etenslucht of rooklucht aan de artikelen zullen wij schoonmaakkosten moeten doorberekenen.

Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

 

Stappenplan retourneren/ruilen:

Om een ruiling of retournering zo goed en spoedig mogelijk op te lossen vragen wij je om onderstaand stappenplan aan te houden;

Download hier ons Retourformulier.
Op het formulier kun je aangeven wat je voorkeur heeft; of je het model wenst te ruilen, te repareren of dat het aankoopbedrag terug wenst te ontvangen. Een retour wordt echter altijd door de retourenafdeling beoordeeld om te kijken of het ook daadwerkelijk mogelijk is aan deze voorkeur te voldoen.

Wij verzoeken je het pakket met het artikel aangetekend (handtekening voor ontvangst) te sturen naar;
VAN MISPELAAR
Postbus 190
3880 AD Putten 

Wij adviseren het pakket aangetekend (handtekening voor ontvangst) te verzenden i.v.m. kwijtraken of beschadigen.
Wanneer een  pakket aangetekend verstuurd wordt, hoeft dit niet extra verzekerd te worden. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld, je wordt op de hoogte gehouden van de status. Verwerking kan tot 14 dagen in beslag nemen. Het aankoopbedrag inclusief eventuele kosten voor de heenzending worden tijdens de verwerking direct terugbetaald. Indien je wilt weten of het  retour pakketje bij ons binnen is gekomen adviseren wij de track-en-trace code van de zending te controleren op: http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/

Ruilen

Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert de oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft de nieuwe bestelling door op het retourformulier in de rechterkolom. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

Mocht een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

Sommige artikelen kunnen niet worden geruild. Het gaat dan om:

  • Artikelen waarin op verzoek gegraveerd is
  • Artikelen die op speciaal verzoek gemaakt zijn
  • Artikelen die op maat gemaakt zijn
  • Artikelen die overeenkomstig  specificaties zijn aangepast

Als een artikel beschadigd is of gedragen, zijn wij genoodzaakt  hiervoor kosten in rekening te brengen (proberen van de artikelen mag natuurlijk wel). Ook bij een sterke etenslucht of rooklucht aan de artikelen zullen wij schoonmaakkosten moeten doorberekenen.